Sağlık

Kontrol Sizin Elinizde: Panik Ataklar Hakkında Bilmeniz Gereken 10 Şey

Panik ataklar toplumda çok yaygın görülen bir rahatsızlıktır. Pek çok farklı nedenden dolayı yaşanabilen gerginlik, depresyon ve panik ataklar hakkında bilmeniz gerekenler için içeriğe hoş geldiniz!

1. Panik atak, vücudun terör ve paniğin etkisi altında semptomlar göstermesi olarak tanımlanır.

Herkes üzerinde farklı etkileri olan panik ataklar, genellikle kalbin hızlı atması ve nefes alamama şeklinde kendini gösterir.

2. Panik ataklar çok yaygın olmasına rağmen, kadınların panik atak geçirme olasılığı erkeklerden iki kat daha fazladır.

Araştırmalara göre panik ataklar 20-45 yaş arası kadınlarda daha sık görülüyor.

3. Panik atakları etkileyen birçok faktör vardır. Bu faktörler, gerginlik, depresyon ve kafeinli içeceklerin aşırı tüketimini içerir.

Yine tiroid bezi hastalıkları, epilepsi ve adet öncesi sendromu da panik atakları tetikler.

4. Panik atak süresi kişiden kişiye değişir. Genellikle 10-30 dakika arasında süren panik atak aniden başlar.

5. Panik atak sırasında sakinleşmek için yapılabilecek birkaç şey vardır.

Bu kriz anını atlatmak için önce nefesinizi düzene sokun ve rahatlayın.

6. Bir saldırı sırasında, dikkatinizi başka bir yere yönlendirmenize yardımcı olabilir. Bunun için nefes alıp verirken beşe kadar sayabilirsiniz.

Yine yakın zamanda yaşanan bir olayı detaylı bir şekilde hatırlamaya çalışarak dikkatinizi başka yöne çekmek mümkündür.

7. Panik atak geçirirken keyifli anlara odaklanmak sizi rahatlatmak için idealdir. Mümkün olduğu kadar çok olumlu şey düşünerek daha iyi hissetmeye çalışın.

8. Atak sırasında rahatlamak için 5-4-3-2-1 tekniğini uygulayabilirsiniz.

Bu teknik sayesinde görebildiğiniz 5 şeye, hissedebildiğiniz 4 şeye, duyabileceğiniz 3 şeye, koklayacağınız 2 şeye ve duyacağınız 1 şeye dikkat ederek zihninizdeki olumsuz niyetlerden uzaklaşmanız mümkün. damak zevki.

9. Panik atak yaşamamak için yaşam tarzınızda birkaç değişiklik yapabilirsiniz.

Kafein tüketiminin panik atakları tetiklediği düşünülüyor. Daha az kafein tüketerek panik atakları önlemek mümkündür. Yeniden eğitim, panik atak semptomlarını azaltmaya da yardımcı olabilir.

10. Panik atak sorununuz için yardım almak asla kötü bir fikir değildir.

Kendi başınıza çözemeyeceğinizi düşünüyorsanız, üstesinden gelmek için yardım almaktan çekinmeyin. Bunun için ekstra zaman yaratmanıza gerek yok, online terapiler işinizi görecektir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu